Pánikroham ellen

0
138
pánikroham

Lehet akármilyen ízlésesen, komfortosan berendezett egy lakás, a pánikroham az otthonos hangulatban is simán ránk talál.

Az első pánikroham alkalmával csak sodródunk az eseményekkel, valójában azt sem tudjuk mi történik velünk. Testünk úgy reagál, mint egy valós betegségre, pedig valójában nincs a háttérben probléma. Félelem és kétségbeesés uralkodik el rajtunk, mivel a tünetek meglehetősen ijesztőek, úgy mint: erőteljes szívdobogás, szapora légzés, légszomj. Persze, hogy első reakciónk az, hogy valamilyen szervi bajra gondolunk.

Amikor világossá válik, hogy pánikbetegséggel küzdünk, megfelelő hozzáállással kezelhetjük a problémát. Ezekre a tipikus tünetekre bizony fel lehet készülni. Amennyiben elkezdődik a kapkodó, ziháló légzés,  odafigyelő légzőgyakorlattal segíthetünk elkerülni a rohamot követő rosszullétet.

Egy régi, jól bevált módszer a papírzacskóba való légzés. Ezt  végezzük körülbelül 10 percig, ezen idő alatt csökken a szapora légzés. 

Sajnos a pánikroham nem függ napszaktól, bármikor megjelenhet, akár éjszaka is. Fontos, hogy figyelmünket igyekezzünk a tünetről elterelni, próbáljunk valami egész másra fókuszálni!

Hogyan terelhetjük el figyelmünket?

  • Lassan kezdjünk el magunkban számolni.
  • Énekeljünk, mormoljunk magunkban valamilyen általunk ismert dalszöveget.
  • Gondoljuk át másnapi vagy aznapi teendőinket.
  • Esetleg idézzünk fel magunkban egyik kedvenc versünket.

Nem is tűnik olyan nehéznek, igaz? 

Az éjszakai pánikroham ritka jelenség. Hátulütője,hogy védtelen állapotban éri a beteget. Tünetei ugyanazok ,mint a nappali rohamoknak. A szorongás és a stressz ilyenkor nem tudatosan lép fel.  Könnyebben elkerülhető, ha megpróbálunk ráhangolódni az éjszakai pihenésre. Kerüljük a felkavaró filmeket, a túl sok koffeint és az intenzív testmozgást a lefekvéshez közeledve. Hallgassunk inkább lágy zenét, meditáljunk, relaxáljunk.