A márkák minden eddiginél fontosabbnak tartják a tartalmat. Érdekes kérdés, hogy a keresőoptimalizálás miért olyan kulcsfontosságú összetevője a tartalommarketingnek és hogyan illeszthető be egy márka tartalmi stratégiájába.
Az online tartalommarketing jelentős növekedést tud produkálni termékek esetében, hiszen növelik a forgalmat, a leadeket és a konverziókat. Az igazán egyedi és kiemelkedő tartalmak esetében az organikus, virális terjedés hatalmas lökést adhatnak az online marketing stratégiánknak. A virális tartalmak mellett fontos azonban a szisztematikus, folyamatos építkezésre is koncentrálni, illeszkedni a keresőoptimalizálás aktuális trendjeibe. A jövő tartalommarketing-stratégiájának felépítésének egyik legfontosabb pillére a keresőoptimalizálás (SEO). A Search Engine Optimization (SEO) kulcsfontosságú a tartalommarketing-stratégia szempontjából, mivel segít az embereknek megtalálni a tartalmat a keresőkben.
Mi az a SEO és miért fontos?
A SEO a webhely optimalizálásának folyamata, hogy javítsa annak rangsorolását a Google-on, és növelje a keresőmotorokból érkező forgalom mennyiségét és minőségét. Ez a folyamat sokrétű: több elemből áll, mint például a műszaki auditok, linképítés, kulcsszókutatás, tartalomoptimalizálás és még sok más.
A SEO célja, hogy javítsa webhelyünk láthatóságát; ezért ez akkor a legfontosabb ha növelni szeretnénk webhelyük forgalmát vagy esetleg megbízható forrásként kívánjuk pozícionálni magunkat.
Kulcsszókutatás
A tartalom létrehozása előtt fel kell ismernünk, hogy a felhasználó hogyan fogja megtalálni a tartalmunkat. A kulcsszókutatás elengedhetetlen annak megértéséhez, hogy megértsük a célközönség milyen kifejezésekre és milyen gyakran keres. A SEO és a tartalmi stratégiák kombinálásával olyan kulcsszavak listáját kaphatjuk meg, amelyekről tudjuk, hogy célközönségünk hasonló tartalmat keres. Ezután a kutatásból származó kulcsszavakat hashtagként szerepeltethetjük a közösségi médiában, a videótartalmak leírásában vagy hosszú formátumú blogbejegyzéseink másolatában.
Keresési szándék
A használt kulcsszavak megértése mellett a SEO beépítése a tartalmi stratégiába lehetővé teszi a kulcsszavak mögötti szándék meghatározását is.
A felhasználó keresési szándékának megértésével a tartalmat úgy helyezhetjük el, hogy a legrelevánsabb legyen. Például az olyan informatív tartalmak esetében, mint a blogbejegyzések, a legrelevánsabb kulcsszavak megtalálása a megfelelő keresési szándékkal előnyt jelenthet a kevésbé optimalizált tartalommal szemben, mivel a Google célja, hogy a lekérdezés szempontjából legrelevánsabb találatot mutassa meg a felhasználónak. Akármilyen szolgáltatás is az, amit kínálunk érdemes a felhasználók számára releváns, tájékoztató bejegyzésekkel teletűzdelni a weboldalunkat.
Mivel ingyen keresőoptimalizálás nem létezik, az organikus tartalom pozícionáláson túl érdemes lehet erőforrásokat áldozni a megfelelő online hirdetés stratégiájának kialakítására is, hiszen a fizetett és az organikus stratégia csodákra képes a webhelyünk eredményei esetében. Sajnos azonban nincs ingyen keresőoptimalizásál, hiszen akár az organikus építkezés, akár pedig a hirdetések mellett köteleződünk el fontos tudnunk, hogy ez pénzbe fog kerülni. Ezért jó, hogy létezik a SEOzseni webes alkalmazás: a keresőoptimalizálás feladatait ingyen elvégezzük – bár az is igaz, hogy ilyenkor az időnkkel fizetünk.